søndag 11. april 2010

Filmkveld!


Filmkveld!
Det ble en rolig helg på meg denne helgen. Vi bestemte oss for å være hjemme og kose oss med taco og leiefilmer på lørdagen. Må bare si tacoen var helt vanvittig god:D Elske Taco!! Vi endte opp med å leie to leiefilmer. Her er litt om dem:  

1. Outlander  
Varighet: 1time og 55min. Kategori: Sci fi/Action. Aldersgrense:15.


Filmen handler om en mann (Kainan) som kommer fra en annen verden.....altså fra en plass  i verdensrommet.  Han kræsj lander på jorden......i vikingtiden!Det viser seg at det ikke er bare Kainan som kommer med romskipet, men også en slags monster som kalles "Moorwen" som har lurt seg ombord. Monsteret skaper en del trøbbel og Kainan og vikingene prøver å drepe dragen/monsteret, noe som viser seg og ikke være så enkelt. I alt dette foregår det også en del andre ting. Vi møter også en fyllik, et foreldreløst barn,andre viking stammer, en viking konge, en kommende tronearving og en vakker viking prinsesse med guts. Men det artigste er at alt dette foregår i Norge. Høres ikke dette spennende ut?


Jeg hadde ikke hørt noe om denne filmen når jeg lånte den. Etter jeg hadde lest bak om filmen, var jeg solgt. Verdenrommet er jo spennende og vikinger elsker man jo. Jeg lånte denne filmen i tro om at den kanskje var litt underholdende, men ikke noe mer.


Jeg må si filmen overrasket meg veldig. Jeg hadde ikke trudd den skulle være så bra og underholdende. Jeg ble underholdt hele veien, og historien var jo bra satt sammen. Dem greide og koble verdensrommet og vikingtiden bra sammen, uten at historien ble rotete eller rar. Jeg vil gi filmen en 3 på terningen, men siden jeg ble så overraska hvor bra den var, så får den en 4. 


Her er noen bilder fra filmen:

James Patrick Caviezel, Jr (Kainan)


Sophia Jane Myles (Viking prinsessa Freya)

 Moorwen

 Vikingan og Kainan

 Trailer på filmen finner du her: http://www.youtube.com/watch?v=ewBIp8uv58I

2. Se opp
Varighet: 93 minutter. Kategori: Animasjon. Aldersgrense:7. 

Filmen handler om en 78 år gammel grinebiter som heter Carl Fredricson. Det er etter konas død at han finner  ut at han skal dra ut på ett etterlengtet eventyr til Sør- Amerika. Ferden dit er noe uvanlig, han reiser med huset sitt, som driver av en masse gassballonger. Ferden har mye å by på og blir kanskje ikke helt som hovedpersonen hadde tenkt seg hele tiden. For det første viser det seg at Carl har en blindpassasjer med seg. Nemlig hans store mareritt Russel på 8 år, som er en overentusiastisk speider gutt, som prøver og få inn det siste speider merket. Der det siste oppdraget er å hjelpe de eldre. Sammen havner de på ett fantastisk eventyr der de møter snakkende hunder, en fugl som ikke kan fly, en gammel forsker, ett nydelig nytt land og ett nytt vennskap oppstår.


Jeg hadde hørt om denne filmen før jeg lånte den. Jeg har lenge hatt lyst å se den fordi som har sett den har sagt den er bra, og så har den fått mye god omtale i avisene. 


Jeg elsket filmen. Filmen starter med en fantastisk åpningscene, der vi møter Carl som liten og hans første møte med sin kone fram til hennes død. Begynner litt trist, men filmen har mye humor og spenning i seg videre. Filmen handler kanskje i grunn om at man burde oppfylle sine drømmer for det er for sent, og det er dette Carl prøver å gjøre gjennom fortellingen. Han og Russel møter selvfølgelig hindrer for å nå dette målet. En av dem er en ond forskeren, som prøver og fange en sjelden fugl som Carl og Russel er blitt gode venner med. Historien går på å slippe unna farene til og redde fuglen og samtidig føre huset til bestemmelsestede. Historien i filmen er veldig bra. Animasjonen er også kjempe bra. Karakterene er også bra. Jeg vil gi filmen terningskast 4. 

Her er noen bilder fra filmen:

Første møte 

Litt eldre
Ut på tur

Ballongferd

 Eventyr


0 kommentarer:

Legg inn en kommentar