lørdag 10. mars 2012

Sitronformkake

Sitronformkake

Har forrige helg bakt sitronformkake. Høres kanskje ikke så spennende ut, men den ble utrolig god. Den varte ikke lenge her i huset og jeg må si den passet utmerket til en kopp te. 

Oppskriften er å finne i bakeboken: The hummingbird bakery Cookbook. Anbefaler den på det varmeste. Utrolig gode oppskrifter. Bare se selv:HER. Har selv prøvd flere av oppskriftene. De er også kommet med en ny bakebok: Cake day, skal absolutt ha den også.

Hovedingrediensen

I min fine form, fått av svigerfar

Rest røra la jeg i muffinsforme

Sitronsirup på toppen

Muffinsan ble perfekt!

Da var det bare å ordne seg lakris te

Da var det bare å snu kaka og jafse innpå

Både søtt og syrlig

Denne forsvant raskt


God Helg!






2 kommentarer:

Sonja frå Sunnfjord sa...

Takk for hyggeleg kommentar!
Sitronkake er veldig godt, men kaker er liksom ikkje mi greie. Eg er betre på gjærbakst:)
Fortsatt god helg!

Gråbekka`s Blogger sa...

Vi e jo forskjellig. Selv er jeg ikke dugbar på gjærbakst:)

God Søndag!:)

Legg inn en kommentar