tirsdag 8. juni 2010

Film - Prince of Persia

Prince of Persia
Varighet: 1time og 56 minutter. Sjanger: Action/Eventyr/Fantasy. Aldersgrense: 11 år.
Var her om dagen på kino og så "Prince of Persia". Det var lenge siden sist jeg hadde vært på kino, så  jeg gledet meg veldig til å se den. Her kommer litt om hva filmen handlet om og hva jeg synes om den. 

Jeg viste på forhånd at det var en film basert på ett spill og at det var de som lagde "Pirates of the Caribbean" som sto bak filmen.

Filmen handler om gategutten Dastan som blir prins av Persia. Han vokser opp med sine to brødre, kongen og onkelen. En dag dør kongen av forgiftning. Dastan blir mistenkt og han må rømme slottet. Han rømmer med prinsesse Tamina som har sine egne problemer og stri med. Hun er beskytteren av en magisk dolk, som inneholder sand som kan ta folk tilbake i tid. Den er blitt stjålet i den ondes hensikt. Dastan og Tamina arbeider motvillig sammen om å få tilbake dolken og for å få visst Dastans uskyld. Sammen opplever de litt av ett eventyr. Til slutt får vi se at blod er tykkere en vann. 

Filmen er Action fullt, eventyrlig, romantisk og har litt humor. Anbefaler å se den. Gir den terningkast 4. Men hvis du synes mange sloss sener er kjedelige anbefaler jeg den ikke.

Bilder fra filmen

 Hunken Jake Gyllenhaal

 Prinsesse Tamina. Spilt av Gemma Arterton

 Den maktsyke onkelen til Dastan. Spilles av Ben Kingsley

 Action

 Sniking

 Romantikk

Og en del hester.




0 kommentarer:

Legg inn en kommentar